Webcam advies Neem contact met ons op
Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Sluiten

Over HelpenKiezen

Visie

Goed nieuws voor u!

Bedrijven die roepen dat het belang van de klant voorop staat, terwijl ze eigenlijk voor de snelle winst gaan, zullen langzaam maar zeker allemaal verdwijnen.

Vele advies organisaties die groot zijn geworden in een tijd dat gemakkelijk veel geld kon worden verdiend, zullen een flinke omslag moeten maken. Zij hebben een organisatie die is gebaseerd op hoge (provisie)inkomsten per klant. De verplichte provisie transparantie maakte het al lastig om hun hoge inkomsten te verantwoorden. Andere manieren/middelen werden gezocht om dezelfde hoge inkomsten te behalen, zodat dure managers, marketingcampagnes en kantoorgebouwen betaald konden worden. Denk hierbij aan hoge uurtarieven, waarbij je van te voren niet weet, hoeveel uren je moet gaan betalen, of hoge vaste tarieven in combinatie met dure service abonnementen.

Om u nog beter te beschermen tegen deze "hypotheek-verkopers" geldt vanaf 1 januari 2013 is een provisie verbod. Er valt geen winst meer te behalen uit provisies en alleen zij die zich kunnen en willen aanpassen aan deze "nieuwe tijd" zullen overleven.

HelpenKiezen is geboren in deze "nieuwe tijd". Ons bedrijf is geboren met de visie om te helpen. Wij adviseren. Vanzelfsprekend zullen wij ook ons brood moeten verdienen, maar wel op een eerlijke, verantwoorde manier. Wij leggen de basis met een laag kostenmodel en een platte organisatiestructuur, waardoor wij kunnen werken tegen een scherp tarief en ons kunnen richten op de unieke kwaliteit van ons advies. Wij willen niet sturen, maar uitleggen. Wij willen u helpen kiezen. Bovendien hoeft u van ons na het afsluiten van de hypotheek niet te betalen voor service. Hier heeft u in onze ogen gewoon recht op. Wij zorgen graag voor u.

Belofte

HelpenKiezen werkt anders.

Waar wij voor staan, geven wij weer in onderstaande beloften.

Klantwaardering staat voorop
Alles wat wij doen, draait om u, omdat wij u nodig hebben. Wij laten zien dat we echt anders werken. Niet alleen met onze scherpe tarieven en met de hoge kwaliteit van ons advies, maar ook met de goede service. Wij vinden het belangrijk dat u voelt, dat u voor ons geen nummer bent, maar een klant waar wij blij mee zijn. Wij staan voor u klaar als het goed gaat, maar ook als het even tegen zit. U, als klant, komt absoluut op de eerste plaats. Wij zijn pas tevreden als u dat bent.

Vaste prijs
Wij werken altijd met een vooraf afgesproken tarief. Na het inventariseren van uw wensen en doelstellingen, maken wij samen met u een vaste prijsafspraak. U weet dus meteen waar u aan toe bent. U hoeft ook niet bang te zijn om te worden gestuurd naar een hogere hypotheeksom of een bepaald (onnodig) verzekeringsproduct. Wij hebben immers geen enkel financieel belang bij de keuzes die u maakt.

Geen aanvullende kosten
Als we de vaste prijsafspraak hebben gemaakt, houden wij ons hier aan. Bij ons betaalt u helemaal niets voor de service nadat de hypotheek is afgesloten, oftewel de nazorg. Wij vinden dat u daar gewoon recht op heeft.

Eerlijk en recht door zee
Wij werken tegen een vooraf afgesproken vast bedrag. Wij hebben geen belang bij uw keuze als het gaat om de geldverstrekker, de hoogte of de vorm van de hypotheek.
Mocht het voor ons onmogelijk zijn om uw wensen te vervullen, dan zullen wij dat eerlijk zeggen. Wij vinden het belangrijk dat u weet waar u aan toe bent.

Communicatie
Wij zullen er alles aan doen om uit te blinken in communicatie. Onze lijnen zijn kort, dus u komt altijd rechtstreeks in contact met uw adviseur of met een ondersteunend assistent waar u kennis mee heeft gemaakt. Hierdoor kunnen wij snel antwoord geven op uw vragen. Wij nemen ook zelf het initiatief om u op de hoogte te houden van de status van uw dossier. Wij zijn proactief en berichten u ook over toekomstige wijzigingen, die voor u van belang kunnen zijn.

Kritisch op onze leveranciers
Als bemiddelaar doen wij zaken met vrijwel alle geldverstrekkers en verzekeraars. Wij blijven kritisch kijken naar de door hun verstrekte serviceniveaus. Ook zullen wij onze ervaringen met geldverstrekkers met u delen, zodat u weet waar u voor kiest.

Kritisch op onszelf
Wij vinden het erg belangrijk om ook kritisch naar onszelf te blijven kijken. Uw mening is daarbij leidend. Uw feedback hebben wij nodig om onszelf te blijven aanscherpen en zodoende te kunnen blijven voldoen aan uw wensen en aan de eisen van de tijd.

Integer
De aanschaf van een financieel product is heel persoonlijk. Wij zullen uiterst voorzichtig omgaan met al uw persoonlijke gegevens. Deze zullen enkel en alleen worden gebruikt t.b.v. uw eigen dossier en niet worden verstrekt aan derden. Wij zullen alleen informatie aan een derde partij verstrekken als u hiervoor zelf toestemming heeft gegeven en als deze partij in uw belang iets voor u kan betekenen.

Bekwaam
Onze adviseurs zijn gecertificeerd (HBO niveau). Jaarlijks worden ze bijgeschoold om hun diploma en het niveau te kunnen behouden.

Beheerst beloningsbeleid

Wij hanteren een beheerst beloningsbeleid. Dit houdt in dat wij met ons beloningsmodel voorkomen dat onze adviseurs geprikkeld worden tot onzorgvuldig behandelen van de klant en het niet nakomen van onze zorgplicht. De beloning van onze werknemers staat volkomen los van het soort product en/of de aanbieder die geadviseerd wordt. Tevens toetsen wij onze werknemers in klanttevredenheidsonderzoek, waarbij aan vastgestelde criteria dient te worden voldaan om kwaliteit te blijven waarborgen. Hiermee creëeren wij een eerlijke en gezonde werkomgeving, waarbij het belang van de klant ook op de lange termijn voorop staat.

Ambitie

HelpenKiezen wil in volle bloei uitgroeien tot een bedrijf...

... waar iedereen trots op is en met waardering en tevredenheid over spreekt.

...waar klanten met het volste vertrouwen hun familieleden en vrienden naar doorverwijzen om eveneens geholpen te worden bij het zoeken naar de juiste hypotheek.

...waar alle teamleden actief betrokken en met veel plezier samenwerken.

Ons bedrijf zet de nieuwe standaard voor hypotheekadvies en -bemiddeling.

Wij zijn opgestart in een nieuwe tijd met een frisse blik op de markt en met een luisterend oor voor de klant.

Wij focussen ons op de toekomst en laten u graag met ons mee kijken.

Achtergrond

De hypotheekmarkt werd jaren gedomineerd door organisaties en banken die voor zichzelf een zo hoog mogelijk rendement wilden behalen tegen een zo laag mogelijke inspanning.

Het eigen belang ging hierbij helaas vaak voor het belang van de klant. Het gevolg was dat klanten naar huis gingen met een product, dat niet volledig in hun belang was "verkocht". Bijvoorbeeld woekerpolissen, koopsomverzekeringen, producten met slechte voorwaarden of producten die eigenlijk helemaal niet nodig waren. De uren die besteed werden aan klanten die vrijblijvend advies kregen en toch besloten elders hun hypotheek af te sluiten, moesten ook nog worden terugverdiend. Dit mocht de betalende klant ophoesten met extra hoge rekeningen en bovendien een slechte service op de koop toe.

De wetgever heeft de afgelopen jaren behoorlijk wat regelgeving aangepast om banken en het intermediair te stimuleren (lees: verplichten) om de klant beter te beschermen. Zo werd de verplichte provisie transparantie ingevoerd om de adviseur te dwingen om de klant meer inzicht te geven in de ontvangen beloning van de bank of verzekeraar. Hiermee werd getracht om de financiële prikkel om bepaalde producten te "verkopen" te verkleinen en "onafhankelijk" te gaan adviseren.

Aangezien er ondanks deze maatregel nog steeds met "verborgen" provisies werd gewerkt, is vanaf 1 januari 2013 het provisie verbod ingevoerd. Wij juichen deze maatregel toe, omdat dit aansluit bij ons streven naar een eerlijk advies zonder dubbele agenda! 

De zekerheden van HelpenKiezen

Een ding is zeker: bij ons kun je rekenen op advies op maat en een goede nazorg. Onze klanten beoordelen ons positief op het gebied van service en deskundigheid. Wij staan voor je klaar met een kop koffie en een vriendelijk lach. Dus laat ons weten wat wij voor je kunnen betekenen.  Maak hier een afspraak dan zien we elkaar binnenkort en ben je al snel veel wijzer.

Veelgestelde vragen

Wat betekent een BKR registratie?

Een BKR registratie kan gevolgen hebben voor de financieringsaanvraag. Je staat bij BKR geregistreerd als er een contract is gesloten met een financiele verplichting dit is doorgaans slechts bij een kredietverstrekker. Sinds enige tijd is ook de mobiel aanbieder waarbij er een contract op afbetaling met een doorlopende verplichting van meer dan € 250,- van toepassing is ook verplicht om hier een registratie bij het BKR van te maken. Dit is ter bescherming van u en ter bescherming voor een mogelijke andere kredietaanbieder om over creditering tegen te gaan. Een registratie hoeft niet negatief te zijn, echter indien er niet aan de verplichtingen word voldaan dan is de kredietaanbieder verplicht de op de registratie een achterstandscodering te melden.

De achterstandscodering kan zeker gevolgen hebben. Laat je hierover goed informeren, we lichten e.e.a. graag toe

Kan ik een hypotheek krijgen zonder vast contract?

Indien de werkgever op de werkgeversverklaring een intentie uitspreekt waarbij het dienstverband voor bepaalde tijd na verlenging wordt voorgezet voor onbepaalde tijd is dat doorgaans voldoende voor de reguliere geldverstrekker. Ook in geval een arbeidsovereenkomst niet wordt voortgezet voor onbepaalde tijd bestaat er een mogelijkheid om het gemiddeld inkomen uit de laatste 3 jaar te herleiden, dit noemt met flexinkomen. Tegenwoordig zijn er in overleg met diverse uitzendorganisatie mogelijkheden om een toetsinkomen vast te leggen. We bespreken de mogelijkheden graag..

Wat betekent kadaster?

Nadat de hypotheek tot stand is gekomen schrijft de notaris het hypotheekrecht op de woning in bij het Kadaster. Ook wel ‘het hypotheekregister’ genoemd. Dit tot zekerheid voor de geldverstrekker.